De Vechtbloazers naar Kapellenfestival Sneek
Afgelopen weekend reisde De Vechtbloazers af naar Sneek voor het jaarlijkse Kapellenfestival Sneek tijdens de bekende Sneeker Dweildag. Samen met Omdat het kan maakten wij er een gezellige muzikale dag van in het centrum van Sneek.
Tijdens het Kapellenfestival Sneek was in de hele binnenstad muziek te horen. Op verschillende locaties traden dweilorkesten en blaaskapellen op voor het publiek. Bezoekers konden wandelend door de stad genieten van live muziek, gezellige terrassen en heel veel dweilorkesten uit heel Nederland.
Wij speelden gedurende de dag op meerdere plekken in het centrum van Sneek. Daarbij brachten we een mix van feestmuziek, bekende meezingers en vrolijke dweilnummers zoals Sweet Caroline, Sweet Child o mine en Het Kleine Café aan de Haven. Het was leuk dat we dit samen met Omdat het kan konden doen.
Ook het mooie weer droeg bij aan de sfeer in de stad. De terrassen zaten goed vol en er waren veel bezoekers aanwezig in het centrum van Sneek. Daarnaast waren er veel andere blaaskapellen en dweilorkesten aanwezig waar wij tussen de optredens door naar hebben geluisterd. Juist die afwisseling van verschillende muziekstijlen en kapellen maakt het Kapellenfestival Sneek ieder jaar weer een leuk evenement voor muzikanten én bezoekers.
Voor De Vechtbloazers was het leuk om samen met Dweilorkest Omdat het kan deel te nemen aan dit evenement. Door gezamenlijk muziek te maken ontstond er een gevarieerd optreden dat goed aansloot bij de sfeer van de dag.
Wij willen de organisatie van de Sneeker Dweildag bedanken voor de goede en persoonlijke begeleiding en de organisatie van het evenement. Het ontbrak ons aan niets. Dankzij de duidelijke organisatie en de gezellige sfeer kijken wij met plezier terug op onze deelname aan het Kapellenfestival Sneek. We sloten de dag gezellig met elkaar af in een restaurant in Sneek.






