Optreden voor ouderen tijdens Corona

Optreden voor ouderen in de regio Gooi en Vechtstreek

Tijdens de coronaperiode lag veel stil, maar gelukkig konden wij als De Vechtbloazers toch nog muziek blijven maken. In die periode trokken we door de regio Gooi en Vechtstreek om verschillende keren een optreden voor ouderen te verzorgen. Dat leverde bijzondere en gezellige momenten op in onder andere ’t Kampje, Oversingel en Vivium Godelinde.

Muziek maken op afstand

Tijdens de coronamaatregelen was veel niet mogelijk. Evenementen gingen niet door en optredens werden afgezegd. Toch bleek al snel dat livemuziek voor veel ouderen juist in die periode enorm werd gewaardeerd. Daarom besloten wij om op verschillende locaties buitenoptredens te verzorgen, uiteraard op afstand.

Met onze blaasinstrumenten en vrolijke muziek stonden wij op binnenplaatsen, terrassen en voor gebouwen zodat bewoners veilig konden luisteren. Ondanks de afstand ontstond er toch direct sfeer zodra de eerste nummers begonnen.

Gezellige middagen met herkenbare muziek

Bij alle locaties waar we speelden was het gezellig druk. In Bussum bij Vivium Godelinde zat het terras goed vol en ook in Weesp en Loenen aan de Vecht kwamen veel bewoners luisteren naar de muziek. Het mooie was dat veel mensen bekende nummers herkenden en spontaan begonnen mee te zingen of mee te klappen vanuit hun stoel of balkon.

Juist in die periode waren dit soort momenten extra bijzonder. Voor ons voelde het goed om met muziek toch iets van gezelligheid en afleiding te kunnen brengen. De reacties van bewoners, verzorgers en familieleden maakten veel indruk op ons.

Optreden voor ouderen

Als blaaskapel hebben wij in die periode meerdere optredens voor ouderen verzorgd in de regio Gooi en Vechtstreek. Het waren geen grote evenementen, maar juist kleine optredens met veel persoonlijk contact op afstand.

Wij kijken met veel plezier terug op deze muzikale middagen. Ondanks de bijzondere omstandigheden hebben we samen mooie momenten beleefd en veel gezellige muziek kunnen maken.

Meer updates

Prinsenbal Weespermoppen

Carnavalsfeest als opwarmertje Een leuke opwarmer voor het carnaval, zaterdag was het prinsenbal van Carnavalsvereniging “De Weesper Moppen” Vele carnavalsverenigingen

Lees meer