Dweilen tijdens het Sluis- en Bruggenfeest in Weesp
Vanavond ging het Sluis- en Bruggenfeest officieel van start en wij mochten daar als De Vechtbloazers muzikaal onderdeel van zijn. Tijdens de opening van dit typisch Weesper feest liepen wij voorop bij de kinder-verkleedoptocht door het centrum van Weesp. Het was een gezellige avond met veel publiek langs de route, vrolijke kinderen en natuurlijk volop muziek.
Vanaf het begin hing er meteen een leuke sfeer in de stad. De kinderen hadden zichtbaar hun best gedaan op de verkleedkleding en langs de route stonden veel ouders, familieleden en bezoekers te kijken. Wij liepen voor de optocht uit met vrolijke dweilmuziek en bekende meezingers. Dat zorgde direct voor gezelligheid onderweg door de binnenstad van Weesp.
Prijswinnaars en opening
Bij het eindpunt van de optocht werden de prijswinnaars bekendgemaakt en opende wethouder Leon de Lange officieel het Sluis- en Bruggenfeest. Mooi om daar als kapel onderdeel van te mogen zijn. Juist dit soort evenementen maken optreden in Weesp voor ons extra leuk. Het Sluis- en Bruggenfeest hoort echt bij de stad en trekt ieder jaar veel bezoekers.
Na afloop van de optocht speelden wij ook nog tijdens de opening van de Verenigingenmarkt. Daar konden bezoekers kennismaken met allerlei verenigingen uit Weesp terwijl wij zorgden voor de muzikale sfeer op het plein. Het was gezellig druk en overal in de stad was iets te doen.
Voor ons voelde deze avond een beetje als het verlengde van het defilé van de Avond4Daagse Weesp eerder dit jaar. Ook daar liepen wij spelend door de straten van Weesp tussen enthousiaste kinderen en veel publiek langs de kant. Dat soort optochten blijven altijd gezellig om te doen.
Wij kijken met veel plezier terug op deze opening van het Sluis- en Bruggenfeest en wensen de organisatie succes met deze editie van ‘Sluis’!







